edrisnaseri

احتمالاً تا به حال، روایت‌ها، داستان‌ها و نکته‌های مختلفی درباره موفقیت دیجی کالا، این غول فروشگاه‌های اینترنتی در ایران شنیده‌اید؛ اما تا حالا درباره کامنت مارکتینگ قوی این برند هم چیزی به گوشتان خورده؟

بله؛ کامنت مارکتینگ یا بازاریابی دیدگاه، یکی از رمز و رازهای شناخته شدن دیجی کالا و موفقیت آن است. یعنی همین نظراتی که ما در سایت‌های مختلف می‌خوانیم و از آن‌ها در تصمیم‌گیری‌هایمان کمک می‌گیریم، می‌توانند رمز موفقیت یک سایت یا فروشگاه اینترنتی باشند.

بازاریابی دیدگاه (Comment Marketing) مفهومی است که می‌توان از آن برای افزایش ترافیک طبیعی سایت (SEO) و همچنین افزایش فروشاستفاده کرد.

 

  • دیجی کالا به یک برند قابل اعتماد برای مقایسه محصولات از زبان کاربران واقعی تبدیل شد
  • سرچ برند آن به شدت افزایش پیدا کرد
  • زمان ماندگاری کاربران رشد چندین برابری داشت
  • نرخ پرش سایت به دلیل فعالیت بالای کاربران کاهش پیدا کرد
  • در نهایت با کامنت‌های جدید، محتواها دائماً در حال به‌روزرسانی بود

 

کامنت مارکتینگ چیست؟

 کامنت مارکتینگ کمک گرفتن از نظر کاربران در سایت خود و استفاده از قابلیت نظر دادن در سایت دیگران، برای معرفی برند، تعامل، ایجاد رابطه و افزایش اعتماد کاربران است، که در نهایت منجر به افزایش ترافیک و فروش می‌شود.

 

 

اشتباهی که خیلی‌ها مرتکب می‌شوند چیست؟

خیلی‌ها فکر می‌کنند همین که لینک سایتشان را در سایت‌های دیگر به عنوان کامنت بگذارند، یا نه خیلی زحمت بکشند و یک معرفی بی‌ربط به مقاله هم از خودشان داشته باشند، بازاریابی کامنتی انجام داده‌اند! اما اصلاً ماهیت کامنت مارکتینگ این نیست. خواندن نظر اسپم شما که هیچ کمکی به خوانندگان آن مطلب یا سایت نمی‌کند و هیچ بار معنایی خاصی ندارد، فقط باعث می‌شود که نظرتان تایید نشود و به زباله‌دان فرستاده شود.

پس قبل از هر حرکتی در بازاریابی دیدگاه، از خودتان بپرسید که آیا این نظر من تاثیر مثبتی دارد؟ آیا کمکی به خوانندگان مطلب می‌کند؟ آیا حاوی اطلاعات مفیدی است؟ اگر جوابتان مثبت بود، یعنی راه را درست آمده‌اید.

 

کامنت مارکتینگ درست چه تاثیرات مثبتی دارد؟

بعضی وقت‌ها رقابت در رتبه‌بندی‌های گوگل آنقدر نزدیک می‌شود که حتی چندتا کامنت ساده هم می‌تواند تعیین‌کننده باشد. اما چطور و چگونه کامنت‌ها این تاثیر را می‌گذارند؟ در ادامه می‌خوانیم.

گرفتن بک لینک

اسم کامنت مارکتینگ که می‌آید، اول یاد لینک دادن در کامنت می‌افتیم، چون روی سئوی سایت تاثیر دارد. اگر بتوانید در سایت‌ها کامنت گذاشته و لینک خود را قرار دهید، باید کمی امیدوار باشید که در آینده رتبه بهتری در سئو پیدا می‌کنید. چرا کمی؟

چون گوگل چند سالی است که قدرت لینک‌های درون کامنت را کاهش داده. با این حال باز هم ارزش دارد با هدف دریافت لینک کامنت مارکتینگ کنیم؟

در حقیقت اگر لینک خود را در وب‌سایت‌های معتبری قرار دهید، ارزش نسبتاً خوبی دریافت می‌کنید. اما در کل پیشنهاد می‌کنیم حتی اگر هدفتان هم ساخت لینک است، کامنت‌‌های با ارزشی ارسال کنید نه اینکه صرفاً به دنبال گرفتن یک رتبه سئو باشید. (در بخش تکنیک‌های کامنت مارکتینگ توضیحات بیشتری به شما می‌دهیم.)

 

edrisnaseri
آموزشی
edrisnaseri
112 0